Titanic (1996)

Verenigde Staten / Canada
Romantiek / Drama

geregisseerd door Robert Lieberman
met George C. Scott, Catherine Zeta-Jones en Tim Curry

Ruim 2000 passagiers uit alle rangen en standen van de maatschapij, van miljonairs tot dieven, mogen als eerste mee op het schip 'Titanic'. Iedereen is ervan overtuigd dat het schip de grote reis gaat volbrengen, maar dan gebeurt er iets vreselijks.

avatar van Ajax&Litmanen1
Is dit die film waar oa een dief de hoofdrol speelt die een vrouw verkracht onder de douche?

Zoja, dan heb ik de goede en kan ik zeggen dat ik aardig positief was over de film, wat meer een miniserie was. Het verhaal was interessant. Misschien wel sterker als in Camerons Titanic omdat dat meer echt een liefdesverhaal was. Het zinken van de Titanic is in deze film ook goed weergegeven maar natuurlijk niet zo spektaculair als in de andere.

avatar van jumpstylemovie
Ruim 2000 passagiers uit alle rangen en standen van de maatschapij, van miljonairs tot dieven, mogen als eerste mee op de boot 'Titanic'.

BOOT?? hij heeft toch echt wel de maat van een schip lijkt me XD

nooit gedacht dat er meer titanic films waren:p ik ken alleen die van cameron en de documentaire:p

zijn deze ook ergens te huur ofzo?? en waarom is alleen de laatste zo bekent? vanwege de mooie titelsong van celine??:p

avatar van briek
Bij deze film was er ook maar een verzonnen liefdesverhaal in, iets waar ik bij Camerons Titanic al niet achter stond. Ik vond dit maar een magere film, de decors van de film lijken in geen enkel opzicht op het interieur van de echte Titanic. Het schip zelf en het zinken ervan wordt hier maar zeer goedkoop in beeld gebracht. Bovendien valt Thomas Andrews (ontwerper van de Titanic) nergens te bespeuren in deze film, dit was toch een sleutelfiguur bij de Titanic-ramp, die hierin tot de vreselijke conclusie kwam dat het schip zou gaan zinken. Nee deze film kan helemaal niet tippen aan de Titanic-film uit 1997.

Ik vind dit dus ook een klassieker! Deze film wordt zwaar onder gewaardeert hoor. Maar goed ik ben een meisje en hou wel van romantisch tintje. Bij deze film heb ik ook echte emoties gevoeld toen die mensen allemaal verdronken.

ik ben een jongen en houdt van mooie film. heb het gezien in 1996 en daarna nog 13 (!) keer. dus dat zegt genoeg..

avatar van jumpstylemovie
Hee, ik zie nu dat Tim Curry hier inspeelt.
Benieuwd,Benieuwd.

Hij is die clown in het doucheputje...

avatar van Flipman
Hahaha !!!

gotti schreef:
Hij is die clown in het doucheputje...

It (1990) die wil ik nog veel liever zien.

avatar van alex____94
kende deze film nog niet, maar zal zeker eens wat meer opzoekwerk hierover doen. Is dit niet meer een documentairefilm?

alex____94 schreef:

Neen, het is gewoon een speelfilm.

avatar van supermovieman
Als ik de poster zo zie was er brand op de Titanic! Maar in Camerons film was er geen brand! Weet iemand welke daarin dan dichter bij de werkelijkheid ligt?

avatar van JDSsmetje
Ik vind deze beter dan deze uit '97. Het romantisch gedoe wordt een beertje achterwege gelaten. Maar goed kan ik dit nog steeds niet noemen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een groot verschil in aanpak, budget en casting tegenover de versie uit 1997. Het concept van de Titanic lijkt wel bijkomstig, het verhaal begint al na de crash. Geen voorstelling van personages, beetje verplichtige en ongeloofwaardige romantiek en enkele pogingen om er toch een verhaal aan te breien. Geef dan maar de versie van een jaar geleden waarin het verhaal van de hele reis toch goed in beeld wordt gebracht. Of die uit 1953 dat één van de mooiere verhalen uit de 'Titanic-reeks' had. De versie uit 1996 is één van de minste en zeker te mijden. Niet moeilijk dat hij helemaal in de vergeethoek geraakt is.

avatar van Olifantenstaart
Mlis schreef:

Ik kan me vergissen, maar jij lijkt me op de foute pagina te zijn gekomen. Neem eens een kijkje bij Titanic (1997).

avatar van max cady
Olifantenstaart schreef:

Het zal het tijdstip geweest zijn ...