ad
  • 8.149.937 stemmen

The Phantom (2009)

Fantasy | 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Fantasy

Speelduur: 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Paolo Barzman

Met onder meer: Ryan Carnes, Cas Anvar, Sedina Balde

Over The Phantom

De jonge waaghals Kit Walker wordt benaderd door een geheime organisatie, die hem vertelt dat hij de erfgenaam is van iets dat hij nooit voor mogelijk had gehouden. Als de 21ste 'geest die loopt' moet hij het erfgoed van zijn voorouders in ere houden en overal ter wereld misdaad en onrecht bestrijden. Maar de wereld is anders dan vroeger en hij moet het opnemen tegen in hightech gespecialiseerde criminelen. Daarom moet hij beter en zwaarder worden getraind dan elke andere Phantom voor hem.

avatar van MarcieMarc

MarcieMarc

nou ik gaan het zo kijken dus ben zelf ook benieuw wat voor cijfer ik het ga geven

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Gister de eerste 3 kwartier gezien en toen moest ik naar bed.

Tot nu toe best ok.

Tarkus

Best wel goede film, wel doorsnee superheldenverhaal, maar toch interessant.

Prachtige locaties en de vertolkingen zijn ook prima.

Misschien iets te lang, maar toch heb ik me niet verveeld in de bijna 3 uur dat de film duurt.

Let op de rol van, de blonde, Isabella Rossellini, de actrice met de meeste faam in deze prent, waarin voor de rest van de rollen tamelijk onbekende namen zijn gekozen.

avatar van wijnand89

wijnand89

Leuke mini serie die je ook gewoon zou kunnen zien als een lange film. Opzich een vrij standaard verhaal over hoe een onbekende "niets zeggende" jongen tot held gemaakt wordt. Echter er zit genoeg actie en verhaal in om te blijven boeien.

avatar van SalsaLover

SalsaLover

Man,man,man wat een flauwe kul.

Acteurs: 0

verhaal:0

De rest pfffft...tjonge,tjonge,....ik ga ook regisseur worden.

Volgens mij behoor ik niet meer tot de cassa,cassa doelgroep!

Is dit een C film?

avatar van lordsnoopy

lordsnoopy

• 2004 stemmen

Matige tot redelijke film.

De omgeving en decors zien er allemaal mooi uit, het acteerwerk is ook prima; maar het verhaal is gewoon flinterdun. Daarnaast word de film nooit echt heel erg spannend (iets te voorspelbaar) of grappig.

Ik vraag me af of ze hier nog iets meer willen gaan doen; gezien het open einde. Maar ik betwijfel of er een deel 2 gaat komen.

Leuk om eens te zien; maar verder te doorsnee om hem echt aan te raden.

avatar van bobke90

bobke90

waw, wat een goeie film. Ik heb me geen enkel moment (van de drie uur) verveelt. En hopelijk komt er nog een tweede deel gezien het open einde.

avatar van DDT

DDT

ik heb er ook van genoten,tis geen topfilm maar wel een leuke om te zien

NightSpirit

Uitstekende miniserie dit. Naast het goeie acteerwerk zit er zeker een diepgaand verhaal in. Na de 1e anderhalf uur gekeken te hebben begon echt de actie. Spektakel van begin tot eind. 5*!

avatar van Brix

Brix

Met gemengde gevoelens bekeken deze ge-update versie van de in 1936 voor het eerst ten tonele gevoerde stripfiguur, bedacht door tekenaar Lee Falk.

Logisch dat Kit Walker als The Phantom nu een aangepaste outfit moest dragen, en niet meer in de strakke tricot van de originele versie kon (of wilde) rondlopen (ook al kunnen Superman en consorten dat blijkbaar wél )

Zijn nieuwe outfit ziet er best wel cool uit ook.

Met Ryan Carnes als Kit had ik het aanvankelijk wel wat moeilijk, en helemaal goed kwam het ook later niet echt.

Iets teveel "het jochie van hiernaast".

Het begin van de film (mini-serie) maakte mij daadwerkelijk kotsmisselijk door de onvaste cameravoering, en riep de neiging op te stoppen met kijken.

Na die eerste minuten volgden er zo'n twintig á 25 die zo saai zijn dat ik echt moest doorbijten...per slot wilde ik The Phantom wel eens in actie zijn komen, want ik vind het een fijn personage.

In de oude strips en film-serial tenminste.

Ook Billy Zane bracht het er destijds niet slecht vanaf.

Toch vind ik persoonlijk dat The Phantom beter past in een eerder tijdperk dan het huidige, met minder technologie en digitaal geweld.

De beste rol (en invulling daarvan) heeft Jean Marchand as Abel Vandermaark.

Cas Anvar als booswicht Rhatib Singh kon mij niet overtuigen.

De romance met Renny Davidson (vertolkt door Cameron Goodman) had voor mij niet gehoeven.

Isabella Rosselini zag er wat opgeblazen uit (helaas) en haar kapsel deed daar ook geen goed aan.

Mijn doorzettingsvermogen loonde zich uiteindelijk toch want het verhaal werd allengs beter, en kent zelfs enkele leuke momenten.

De "Parkour" stunts zijn goed.

Aardige poging om het legendarische personage nieuw leven in te blazen, maar niet sterk genoeg voor een vervolg.