Gevangenen van de Grond (2009)

Alternatieve titel: Prisoners of the Ground

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Stella van Voorst van Beest

Hoe overleef je de donkere, Finse winter? In Gevangenen van de Grond reizen we door Finland waar we in karaokebars en danszalen de melancholische levensverhalen van een rijke schakering aan mensen leren kennen. Terwijl zij troost vinden in de Finse tango die een onvervuld verlangen bezingt, begint de sneeuw buiten langzaam te smelten. Zullen zij, als de zon eindelijk doorbreekt, het gelukkige land van hun dromen bereiken?