Wyoming (1940)

1 stem

Western

geregisseerd door Richard Thorpe
met Wallace Beery, Leo Carrillo en Ann Rutherford

'Reb' Harkness en zijn Mexicaanse vriend Pete worden vrijwel op heterdaad betrapt, wanneer beiden proberen een trein, waarmee generaal George Amstrong Custer en zijn cavalerie blijken te reizen, te beroven. Reb laat Pete in de steek en hij vlucht, terwijl de cavalerie hem achtervolgt. Reb ontsnapt naar Wyoming, waar hij onderdak vindt op een ranch, die eigendom is van de wees Lucy Kinkaid en haar broertje Jimmy. De lokale boeren hebben te kampen met de terreur van gewetenloze rijke rancher John Buckley, die zijn grondgebied nog verder wil uitbreiden. Reb raakt ongewild betrokken bij het conflict, wanneer de broer van de kittige plaatselijke hoefsmid Mehitabel wordt gedood door Buckley. Reb wil een eind maken aan de strijd tussen de kleine boeren en Buckley en hoopt daarbij te kunnen rekenen op de steun van Custer en zijn cavalerie.