Sansani Buseojin Ileumiyeo (1991)

Alternatieve titel: Beyond the Mountain

Zuid-Korea

geregisseerd door Ji-yeong Jeong
met Jin-yeong Choi, Keum-yong Kim en Mu-song Jeon

Chim-hae is een jongeman die op het punt staat ingewijd te worden als monnik. Hij ontvangt al vanaf het moment dat hij zijn ouders verloor onderricht van de hogepriester van de tempel. Chim-Chae is een knappe monnik en veroorzaakt schoolmeisjesachtige opschudding wanneer hij aankomt in het verderop gelegen nonnenklooster. Hier bevindt zich ook een non in opleiding, Myo-heun, die de harten van de jonge monniken sneller doet kloppen. Myo-heun en Chim-hae zijn de bron van elkaars verlangen en het primaire spanningsveld van de film draait om een handjevol geheime ontmoetingen die nog verder worden ingeperkt door hun gelofte van onthouding.