• 8.485.792 stemmen

Moutarde van Sonaansee (1959)

Komedie | 94 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Toon Hermans

Met onder meer: Toon Hermans, Johan te Slaa en Gerard Doting

IMDb beoordeling: 5,9 (26)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Plot Moutarde van Sonaansee

"A smile of a hundred minutes!"

De Knik-knak worsten zijn al de grootste van het land, maar de directeur heeft zijn hart gezet op een extra fabriek, op een landgoed in de gemeente Sonaansee, een kustplaatsje dat leeft van toerisme, en waar broodjes worst goed afgezet kunnen worden. De huidige bewoner van het landgoed is een vrije vogel, die de Markies van Sonaansee genoemd wordt. In opdracht van de worstfabrikant heeft een notaris echter uitgezocht of die huidige bewoner wel rechtmatig eigenaar is, en kwam tot de ontdekking dat deze een afstammeling was van de niet-adellijke tak. Ze zien hierin een kans om het landgoed te ontruimen.

avatar van De Mees

De Mees

21 juli op DVD.

Verwacht niet veel van de film, wat ik er van gelezen heb moet echt een amateurisme zijn.

avatar van Quido

Quido

Komen er op die datum nog meer films uit in die reeks?

avatar van De Mees

De Mees

Zover ik weet niet. Zit nog steeds te wachten op "Gangstermeisje" en de "Vliegende Hollander". Gangstermeisje wil ik wel graag zien.

avatar van robertus65

robertus65

Kneuterigheid, tuttigheid, keurigheid, wat oud Hollandse liedjes en wat flauwe grappen en wat romantiek, kortom de bekende ingrediënten van een oud Hollandse film. Film is matig en alleen interessant voor de Toon Hermans fans.

avatar van Witch-king

Witch-king

robertus65 schreef:

Ik heb de film net gezien.

Ik ben een Toon Hermans fan maar ik vond deze film ook matig, precies om dezelfde redenen als jij geeft.

Je moet echt een SUPERFAN zijn om deze film interessant te vinden.

**2**