Luk Jong Si (2004)

1 stem

Hongkong

geregisseerd door Chun-Chun Wong
met Andy Hui Chi-On, Hacken Lee en Ekin Cheng

Malcolm, Ben, Long en Chai hebben problemen en stress. Ze komen samen op het dak van een kantoorgebouw. Daar willen ze gezamenlijk zelfmoord plegen door van het gebouw naar beneden te springen. Vooraleer ze springen spreken ze af dat ze elk drie uur tijd krijgen om hun laatste dingen af te handelen. Ze komen voor een verrassing te staan als er plots nog twee mannen opduiken met dezelfde zelfmoordplannen.

avatar van Baggerman
Een matig vehikel dat nergens grappig wordt en ook qua drama weinig te bieden heeft. Waarom de film Six Strong Guys heet is me overig een raadsel, want één van de zes heeft werkelijk nog minder screen-tijd dan Willem Oltmans in JFK!

De verhaaltjes van de andere vijf worden slecht uitgewerkt en zijn erg flauwig. Visueel is het ook armoedig en wat de muziekale omlijsting was weet ik n u al niet meer.

Kortom, matigheid troef. Wel uit te zitten, overigens.