Wer Zuletzt Küßt... (1936)

Alternatieve titel: Ungeküsst Soll Man Nicht Schlafen Gehen

Oostenrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door E.W. Emo
met Hans Moser, Heinz Rühmann en Theo Lingen

Filologie-student Franz Angerer (Rühmann) logeert bij zijn oom, die bediende is bij directeur Wiesinger (Moser) van platenmaatschappij Dolce Phon. Hij valt al snel voor Wiesingers dochter. Wiesinger wil een monopoliecontract met zangeres Edda Vivian, van wie het gerucht gaat dat zij iets heeft met ene prins Alba. De zangeres doet mee aan een liefdadigheidsbal, waar voor het goede doel op een kus van haar geboden kan worden. Angerer en Wiesinger bieden beiden, waarna Angerer door Vivians manager Toni Miller (Lingen) wordt aangezien voor Vivians geheime geliefde.

avatar van Kuck-x
Het supertrio Hans Moser, Heinz Rühmann en Theo Lingen in absolute topvorm. Een komedie met vaart, intelligente humor en hilarisch acteren - en laten we daarbij vooral Annie Rosar als Wiesingers weelderige echtgenote niet vergeten. Prachtige film.