• 8.296.583 stemmen

Ramadan Mabrouk Abul-Alamein Hamouda (2008)

Komedie | 119 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Ramadan Mabrouk

Oorsprong: Egypte

Geregisseerd door: Wael Ehsan

Met onder meer: Mohamed Henedi, Serene Abdel Nour, Ezzat Abou Aouf

Releasedatum: 26 maart 2009

Plot Ramadan Mabrouk Abul-Alamein Hamouda

De Egyptische docent Ramadan Mabrouk, die bekend staat om zijn strenge en ouderwetse leermethode, wordt van het platteland overgeplaatst naar een moderne school in Cairo. De leerlingen zijn helemaal losgeslagen en leren is wel het laatste waar ze aan denken, totdat Ramadan Mabrouk komt! Hij gaat de leerlingen op zijn manier lesgeven en proberen ze op het rechte pad te brengen. Zangeres Najla Wajdi is volgens Ramadan Mabrouk de grootste oorzaak van de leerachterstand van zijn leerlingen. Hij houdt haar dan ook scherp in de gaten en verbiedt de zangeres contact te hebben met zijn studenten.

Greeneyelady1

Heeft niemand nog deze film gezien? Leek mij wel grappig om deze te gaan zien, want zal wel niet voor niets in de Pathe-bioscoop draaien?

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik heb in Egypte de reclame gezien voor deze film. Dit was echt zo'n titel die ze in de Ramadan uitbrengen en er volle zalen mee trekken.

avatar van LB2411

LB2411

Die Egyptenaren moeten zich maar bezighouden met pyramides bouwen en toeristen beroven want films maken..... helaas daar hebben ze totaal geen verstand van. Na 12 minuten en 35 seconden uitgezet.

En dat was nog 12 minuten en 30 seconden te lang.

Lekker domme denigrerende post.

avatar van tottenham89

tottenham89

LB2411 schreef:

En dat was nog 12 minuten en 30 seconden te lang.

waar slaat deze zwakke, ongegronde reactie nou weer op? Als jij dit geen goede Egyptische film vindt, is het niet zo dat 'alle Egyptische films' slecht zijn, het slaat toch ook nergens op als ik zeg dat alle Nederlandse films slecht zijn, nadat ik Flodder bijvoorbeeld ook niks heb gevonden. En je commentaar is inderdaad zweer kwetsend, je lijkt wel op zo'n irrationele, gehersenspoelde Europeaan die denkt dat ie boven alles staat. Met al mijn respect.

tottenham89 schreef:

En ga jij maar vervallen in die typische gehersenspoelde Europese zelfhaat of ga eens een tijd wonen in Egypte, kun je zien dat daar in nog grotere mate men zich verheven voelt boven Europa. Met al mijn respect.

Greeneyelady1

Heb deze film gezien. Vond m echt reuze meevallen. Die vrouw (Serene heet ze volgens mij in het echt) was wel leuk om naar te kijken, maar voor de rest... moi.. echt kantje boord. Zo'n film is gewoon niet aan mij besteed.

2 sterren vanwege de paar acteurs die hun rol leuk neerzetten.

avatar van kArIzMa_Movie

kArIzMa_Movie

LB2411 schreef:

En dat was nog 12 minuten en 30 seconden te lang.

Überhaupt raar dat je de film de grond in boort terwijl je 'm niet eens hebt gezien.

De film duurt 119 minuten, jij hebt er 12, laten we zeggen 13 minuten naar gekeken.

Da's nog niet eens een 2/10! Om te zeggen dat de film slecht is moet je minstens, niks minstens, je moet 'm gewoon helemaal zien! Als je op een film gaat stemmen, zal je 'm ook gezien moeten hebben. Hier niet het geval...wis het

Vreemd man, jammer dat dit zo vaak gebeurd hier.

avatar van tottenham89

tottenham89

RepublicNL schreef:

Helaas ken ik het woord 'zelfhaat' niet en ben ik niet gehersenspoeld. Ik heb in Egypte gewoond inderdaad, daarom praat ik ook uit ervaring pik. Wat ik juist jammer vind, is dat die mensen daar zichzelf lager vinden dan Europeanen en iemand die ook 'maar afkomstig is uit een Europees land of de VS' aanbidden. Weet niet wat er speciaal is aan Europeanen of Amerikanen, ik denk dat iedereen gelijk is. Dus ik denk dat het aan jou is om daar een paar jaar te leven en te kijken hoe respectvol Egyptenaren met andere mensen omgaan (*alleen de rijken & toeristen, want de armen hebben geen waarde*)