Flying: Confessions of a Free Woman (2006)

Alternatieve titel: Flying: Bekentenissen van een Vrije Vrouw

Denemarken / Verenigde Staten
Documentaire
353 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Jennifer Fox
met Jennifer Fox

Gedurende vijf jaar filmt de New Yorkse documentairemaakster Jennifer Fox ingrijpende momenten in haar eigen leven en in de levens van vrouwen die ze voor haar werk over de hele wereld ontmoet. Zichzelf én hen stelt ze de vraag: Wat betekent het om een vrije vrouw te zijn? Tot haar 42e kiest Jennifer voor een vrij leven dat bestaat uit veel reizen en losse relaties. Zij is op zoek naar de juiste man, maar beseft dat een relatie niet werkt als ze zo veel op reis is. Als ze ontdekt dat ze zwanger is van een van haar twee minnaars - één in Zuid-Afrika en één in Zwitserland - denkt ze dat er een einde komt aan het nomadenbestaan. Tot haar spijt eindigt de zwangerschap in een miskraam. Tijdens haar reizen ontdekt Jennifer dat veel vrouwen op de wereld kinderen grootbrengen zonder man. Zij probeert opnieuw zwanger te worden, maar krijgt weer een miskraam. In deze moeilijke periode komt ze erachter dat ze met haar Zwitserse minnaar verder wil en dat haar identiteit niet afhangt van het al dan niet hebben van een kind.