Lyubov v Bolshom Gorode (2009)

Alternatieve titels: Любовь в большом городе | Love in the Big City | No Love in the City

Rusland / Oekraïne
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marius Balchunas
met Vera Brezhneva, Aleksey Chadov en Svetlana Khodchenkova

Drie Russische vrienden die in New York wonen houden zich vooral bezig met feesten en jagen op vrouwen. Het is voor hun een geweldige tijd, tot ze vervloekt worden door een Russische eigenaar van een nachtclub. Door de vloek raken de vrienden hun mannelijke krachten kwijt, tot ze hun ware liefde gevonden hebben. Dit blijkt voor de heren een stuk moeilijker te zijn dan ze gedacht hadden.

Je moet er van houden en dan is daarmee ook alles gezegd. Een standaard Romantische Komedie. Ik vond hem zelf erg vermakelijk en in een leuk jasje gestoken. Mede doordat alles zich in New York afspeeld. Russische humor valt soms wat moeilijk te begrijpen. Ik ben daar zelf al wat gewend aan, dus vandaar 3,5 ster