Po Fu Chen Zhou (2005)

China
Actie

geregisseerd door Hantao Wei en Shumin Xing
met Jun Hu, Kristy Yang en Rongsheng Xiao

In de derde eeuw weet Generaal Liang van Chu een aanval van het keizerrijk Qin af te slaan. In zijn overmoed probeert hij het terugtrekkende leger van Qin te vernietigen, maar deze krijgen tijdig versterking en Liang's leger wordt teruggeslagen en Liang wordt dodelijk verwond door Zhang Han, de generaal van Qin. Aan Liang's sterfbed zweert zijn neef en opvolger Xiang hem te wreken.

avatar van Baggerman
Alweer een Zhang Yimou/Chen Kaige wannabe! Vreselijk acteerwerk en houterige vechtscènes in het begin van de film. Voor diegenen die toen nog niet afhaakten werd het daarna gelukkig wel iets beter; alsof men chronologish de film heeft geschoten en gaanderweg heeft geleerd.

Het verhaal en de dialogen zijn ook vreselijk houterig, vergelijkbaar met het letterlijk verfilmen van de bijbel, Shakespeare of Griekse mythologie.

Geen aanrader!