Massacre Canyon (1954)

1 stem

Western

geregisseerd door Fred F. Sears
met Philip Carey, Audrey Totter en Douglas Kennedy

De onervaren cavalerieluitenant en stevige drinker Richard Arlington Faraday en zijn peloton moet een karavaan met Henry repeteer-geweren en de aantrekkelijke dames Flaxy en Cora door vijandelijk gebied van de Apachen leiden. De indianenexpert sergeant James Marlowe maakt ook deel uit van het escorte. Marlowe's promotie is geblokkeerd door de komst van de jonge officier Faraday. De soldaten zijn als burgers verkleed en Flaxy en Cora hebben zich onderweg bij de karavaan gevoegd. Door een blunder van het leger krijgt opperhoofd Running Horse informatie over dit geheime wapentransport via zijn grondgebied. Running Horse wil in 'Massacre Canyon' de karavaan in de val laten lopen. De cavaleristen en beide dames krijgen naast de dreiging van de Apachen ook te maken met het verschil van inzicht en aanpak tussen Faraday en Marlowe.