Fra Thailand til Thy (2007)

Alternatieve titels: Ticket to Paradise | Fra Thy til Thailand

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Janus Metz

Filmmaker Janus Metz volgt het spoor van het Deense Thy waar in de afgelopen vijftien jaar vijfhonderd Thaise vrouwen zijn komen wonen. In afwachting van haar permanente verblijfsvergunning keert de pasgetrouwde Kae terug naar haar geboortestreek in Thailand. Daar wordt duidelijk dat de westerse man een felbegeerde prooi is, terwijl de Thaise vrouw op haar beurt in een westerse behoefte kan voorzien.

avatar van Mug
Mug
Knap hoor, die twee stemmen, voor een documentaire die gisteren kwam te vervallen door het live kamerdebat. Geeft de serieusheid van de stemmers veel kracht.

avatar van narva77
Komt morgenavond (maandag) op CANVAS om 22.55 uur!

avatar van Mug
Mug
Nee, dinsdagavond. Het is een tweeluik, het eerste deel [Love on Delivery] staat (nog) niet op de site.

?????

Maar deze documentaire heette toch óók "Liefde Op Bestelling"???

Oftewel in het Engels "Love On Delivery"?

Het Veronica-Magazine zegt dat deze vanavond op TV komt?!

En ik meende eerst bij deze film de subtitel "Liefde Op Bestelling" waar te nemen?

Mug schreef:

Zou jij die misschien kunnen toevoegen a.u.b.?

Of staat ie al in de wachtrij?

narva77 schreef:
Zou jij die misschien kunnen toevoegen a.u.b.?

Of staat ie al in de wachtrij?

Zojuist zelf maar het eerste deel ingestuurd!

Deel 1 was erg indrukwekkend en stuitend. De rol van Sommai vervuld me met twijfel....is dit een verkapte vorm van vrouwenhandel, of altruisme van deze vrouw jegens familie en landgenoten?

Deel 1 staat inmiddels óók op de site: Liefde Op Bestelling

avatar van lucdecoster
smoesje schreef:

Het heeft niets met vrouwenhandel te maken. Die meisjes werken alleen en proberen de toerist in te palmen, desnoods met diefstal van je bezittingen of chantage (uw hotelkamer stuk slaan) als je ze niet betaalt.