Gong Fen You Xia (1982)

Taiwan
Actie

geregisseerd door Yen-ping Chu
met Brigitte Lin, Teresa Tsui en Elsa Yeung

Een groep vrouwelijke super-criminelen onder leiding van Jackal heeft een boel goud gestolen. Jackal gaat er echter zelf met al het goud vandoor. Later wordt ze weer door haar op wraak beluste bende-leden gevonden, maar ze eindigen als team als ze zichzelf moeten verdedigen tegen een heel leger aan gezamenlijke vijanden.

avatar van zombie
Geschifte noodle western!

Een paar foxy chicks onder leiding van Jackal zaaien dood en verderf in het wide westen (of eigenlijk in het oosten). Maffe karakters zoals Dynamite Susie en de Heartbroken Man nemen het op tegen Nazi's, witte KKK ninja's en de Village People onder leiding van de Pink Commander. Er is geen echt plot gaande, behalve dat iedereen achter een schatkaart aan zit. Explosies, mitrailleurvuur, zwaardgekletter en gekke stunts volgen elkaar in hoog tempo op. En dat alles begeleidt door een paar gestolen deuntjes van Morricone
Al met al prima vermaak dus!