Gong Fen Bing Tuan (1982)

Alternatieve titel: Golden Queens Commando

Taiwan
Actie / Misdaad

geregisseerd door Yen-ping Chu
met Brigitte Lin, Elsa Yeung en Teresa Tsui

Zeven vrouwelijke topcriminelen belanden tegelijk in een zwaar bewaakte gevangenis. Dit was het plan van één van hen, Black Fox. Nu ze samen zijn gekomen zorgt Black Fox dat ze weer kunnen ontsnappen en zo haar grote plan kan uitvoeren. Op de hielen gezeten door een klein leger belanden ze bij de geheime schuilplaats van een misdadig genie.

avatar van movie acteurs
Staat in mijn dvd kast getiteld als "Jackie Chan's Crime Force". Die titel staan zowel op MM en IMDB niet aangegeven bij de alternatieve titels. De film heeft niets met Jackie Chan te maken behalve dan dat de regisseur 2 films heeft geregisseerd waar Chan wel in voor komt. Een van die films was "Fantasy Mission Force. En daar heeft deze ook wel iets van weg, alleen deze is dan wel een stukje beter. Hier in NL is deze film uitgegeven op "CNR Video" als Golden Queens Commando.
Bij vlagen is dit nog best grappig. Op geen enkele manier serieus te nemen en gewoon heerlijk verstand op nul zetten. Opvallend zijn ook wat muziekstukken van Morricone die hier gebruikt worden. Zelf ben ik best in voor dit soort pulp van de bovenste plank. Jammer genoeg vond ik de film ook een beetje saai worden. Er zitten dan best wat leuke stukken in en daarvoor geef ik dan 2,0.