Cape Spin: An American Power Struggle (2011)

Documentaire

geregisseerd door Robbie Gemmel en John Kirby

In de Amerikaanse staat Massachusetts werd in 2001 het Cape Wind Project voorgesteld: het eerste grote buitengaatse windmolenpark van Amerika. De beoogde bestemming is Nantucked Sound, een gebied waar de rich and famous hun vakantie vieren. Het groene project stuit op veel weerstand en verandert in een gigantische zaak waar lobbyisten van alle kanten zo hard aan trekken, dat het onduidelijk wordt hoe de zaken werkelijk in elkaar steken. John Kirby en Robbie Gemmel portretteren de talrijke voor- en tegenstanders die zich in de loop van een decennium met het project hebben bemoeid.