Gunan il Guerriero (1982)

Alternatieve titels: Gunan, King of the Barbarians | The Invincible Barbarian | Lost Warrior

Italië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Franco Prosperi
met Pietro Torrisi, Malisa Longo en Giovanni Cianfriglia

Gunan (Pietro Torrisi), de onoverwinnelijke barbaar, probeert de brute vernietiging van zijn volk te wreken. Tijdens zijn queeste krijgt hij hulp van de mooie en sterke Marga (Malisa Longo). Samen nemen ze het op tegen de schurk Nameless (Giovanni Cianfriglia).

avatar van kirk douglas
"Gunan" is natuurlijk niets anders dan een rip-off van "Conan". Maar anders dan bijv. de "Ator" films is deze niet eens zo slecht dat hij leuk wordt. Het grootste probleem aan deze film is nog het saaie verhaal. Bovendien duikt er ook gestolen materiaal uit films als "One Million Years B.C." in op. Zeker om de speelduur nog wat te rekken.