• 8.301.671 stemmen

Genre: Actie

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Miguel Courtois

Met onder meer: Elsa Pataky, Rachida Brakni en Philippe Bas

IMDb beoordeling: 4,0 (598)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Skate or Die

Benjamin en Jérôme, twee jonge skaters, zijn tegen wil en dank getuige van een moord op een dealer. Omdat ze de feiten met hun camera registreren worden ze op de hielen gezeten door de moordenaars, die corrupte agenten blijken te zijn.

image

avatar van vph1272qm

vph1272qm

tikje onwaarschijnlijk, maar af en toe ook realistische film.

de regiseur werkt een beetje in de luc besson stijl, snelle shots, snelle acties...

ik vond em vermakelijk..

avatar van SubzeroX

SubzeroX

je kan iedergeval al zien dat het typisch iets frans is

avatar van NovaChe

NovaChe

Film is te doen, al zakt ie af en toe in. Ik had hem wel wat anders verwacht, wat meer stunts met de skateboards. Soundtrack was wel lekker.

stijl is wel beetje als Luc Besson, maar het kan beter. Ik kijk graag films van Luc Besson. Maar wel weer een leuke film uit Frankrijk.

3* omdat ik me wel vermaakt hebt, 1* minder voor de weinige stunts en 1* minder omdat het acteer werk niet altijd even goed was.

avatar van skompie

skompie

Je kunt duidelijk zien dat het om de actie en het skateboarden gaat. Het is namelijk totaal onduidelijk waarom de narcotica brigade de andere drugsdealers dood schiet. Hier in het verhaal staat wel dat ze corrupt zijn maar wat doen zij er verder mee en hoe kunnen zij dit zo makkelijk verduisteren? Wat dat betreft is het verhaal idd onrealistisch maar zoals gezegd kun je duidelijk zien dat het 'skaten' centraal staat.

Gewoon een vlug filmpje voor tussendoor. Niet meer niet minder al hoewel ik het achtervolgen op een gegeven moment wel zat was.

avatar van Jiv

Jiv

Niet echt een geweldige film. Ik had geen hoge verwachtingen maar ik had wel verwacht dat het een dikke-trukendoos-skate-film zou zijn. Helaas bestaat de film slechts uit karige achtervolgingsscenes (waarvan het merendeel gewoon met een bewegende camera is gemaakt ipv een skateboard),gaar verhaal en personages stuk voor stuk neergezet als stereotypes. Soundtracks waren ook wazig, helehoop loze scenes/momenten. Bij het einde had ik het gevoel alsof ik net een aflevering van een slechte serie aan het kijken was. Echt een wanabee-B13 film als je het mij vraagt... Als je die vet vond, dan vind je deze 0.229 keer zo vet

avatar van Eibmoz

Eibmoz

Leuk, zelfs Sarkozy heeft een rolletje.

avatar van Noodless

Noodless

Knappe, vlotte misdaadfilm met fraaie shots en afwisselende beelden die samen een sterke troef vormen voor de looks van de film. Daarbij een goede en tevens afwisselende muziekscore.

Het verhaal is op zich wel aardig, maar ongeveer in de helft wordt het allemaal een tikkeltje minder. Beetje van hetzelfde allemaal. Naar het einde toe komt er terug wat vaart en spanning in.

Het acteerwerk van de twee jonge skaters kon beter, de rest van de cast doet het behoorlijk.

Leuke film. 7/10

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Redelijke Franse actie/misdaadfilm. Veel vaart, redelijk wat actie. Een film die even voor tussendoor (mede door de korte speelduur) prima te bekijken is.