Credo (2008)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Toni Harman
met Colin Salmon, MyAnna Buring en Clayton Watson

Vijf studenten zoeken naar een slaapplaats. Ze komen in een griezelige plek, waarna ze hun geloof besluiten te testen door aan te tonen dat de hel bestaat. Na het bijeenroepen van een demon, worden de studenten allen dood gevonden. Er wordt gedacht aan zelfmoord. Maar is het wel zelfmoord, of is de legende teruggekeerd? Dat is wat vijf andere studenten tien jaar later daar moeten te weten zien te komen of ze wel echt met z'n vijven zijn.

avatar van ralfsjam
ten eerste is dit een film met de normale verhaallijnen voor en horror. jongeren in een haunted house die er 1 voor 1 aan gaan..
niets bijzonders

maar... het acteer gebeuren is goed, en vooral de afdeling licht heeft goed zijn best gedaan. voor mij was er weinig nieuws onder de zon, maar het einde (en het verhaal er na toe ) was wel aardig.
voor een film maker als Toni Harman die hier zijn eerste film afleverd is dit wel aardig.

de eerste stemmer hiervoor gaf een 2.. in mijn ogen is dit een dikke 3. zeker een aanrader voor nieuwkomers in horrorland. leuke meid ook die MyAnna Buring... ze doet het goed!

p.s. die poster is zeer slecht.......

crack1
Leuke horror/Thriller,inderdaad niet echt origineel maar toch de moeite. Spanning was aanwezig!

Goede film, goede acteurs en het is een spannende film. De plotwendingen zijn ok!

Zeer slechte en zelfs slaapwekkende horrorfilm.

De fragmenten zijn niet goed in elkaar gezet en lopen niet goed in elkaar over.

Daarnaast komen de acteurs totaal niet geloofwaardig over en word het verhaal erg rommelig gebracht.

Ook mond de opbouwende spanning heel de film uit in een teleurstelling en als er dan na 1 uur eindelijk wat gebeurt wordt het niet eens in beeld gebracht.

Zeer teleurstellende film, die ik echt niet meer dan 1.5 ster kan geven.

avatar van Kuwiel
Redelijke film voor een doordeweekse avond.
weinig schrik effecten.
Toch wel een iets verrassend einde .!

avatar van lindakroes
idd alleen het einde is de moeite waard, voor de rest errug saai....

Ben het niet eens met de negative reacties hierboven...

Vond het juist een prima film. Heb super genoten!

Het eerst halfuur van de film is wat zwak en ook niet spannend. Daarna komt ie wel op gang en het laatste halfuur is dan ook best spannend en aardig in elkaar gezet. Geen topper, maar wel een voldoende!

avatar van Holy Grail
aardige film, niet meer en niet minder. wat ik mis zijn de schrikmomenten. goed voor een doordeweeks avondje tijdverdrijf.

avatar van DjFrankie
Niet bijster goed, wel weer een goed einde.
Inderdaad is het eerste 1/2 uur slaapverwekkend, de film is trouwens ook nergens eng. Dus het horror aspect is ver te zoeken.

Echt een 2,5 film dit.

avatar van Alester
Redelijke film, had meer in kunnen zitten mbt spanning. Af en toe wat traag, maar op zich wel het bekijken waard.

avatar van Mac Hammer Fan
Vijf studenten proberen het duistere verleden uit te pluizen van een nu verlaten katholieke school waarbij een via een pentagram opgeroepen demon ertoe geleid zou hebben dat vijf jongeren zelfmoord pleegden. Ze horen allerhande geluiden in de muren en hebben het gevoel dat ze niet alleen zijn. En ze stellen vast dat de uitgangen van het sinister leegstaand gebouw zijn geblokkeerd. Een voor een worden ze vermoord, zo lijkt het, tot één meisje alleen overblijft. Of is de realiteit anders?...
Het nogal gammele scenario zorgt voor veel plotwendingen zodat het bij de kijker verwarrend overkomt. De film probeert een angstsfeer op te bouwen , maar komt veel te traag op gang en mist zijn doel. De dialogen zijn soms echt irritant. De moorden gebeuren off-screen. Opnieuw een hedendaagse film met een zeer beperkt budget gemaakt. Veel koude rillingen heb ik niet gekregen. “Credo” is een ondermaatse horrorfilm met enkele religieuze resonanties maar vooral veel cliché’s.