Du Long Tan (1969)

Hongkong
Actie / Fantasy

geregisseerd door Wei Lo
met Pei-pei Cheng, Hua Yueh en Lieh Lo

Er was eens een meisje die zo goedgelovig als zij mooi was. Haar naam was Fan Ying en ze werd smoorverliefd op een slechterik met de naam Tang Dachuan. Hij verleidt haar en ze trouwen en zij schenkt hem twee kinderen, een jongen en een meisje. Maar in werkelijkheid verlangt hij naar het gewaardeerde 'Dragon Sword', dat eigendom is van Meester Fan, haar vader. Hij krijgt haar zover dat zij het zwaard steelt voor hem, maar zij worden ontdekt en de ontzagwekkende krijgskunsten van Meester Fan verslaan Tang, die er in slaagt om te ontsnappen en de arme Ying aan haar lot over te laten. Voor haar fatale zonden wordt Ying veroordeeld om twee decennia in het 'Moeras van de Draak' door te brengen. Haar vader houdt haar kleine dochter bij zich om haar zelf op te voeden.

Dank je voor de toevoeging stinissen

Weer een fijne Shaw Brothers Klassieker met de nodige zwaardgevechten, romances en intriges, must have voor elke SB fan