Vi Vil Ha' et Barn (1949)

Alternatieve titel: We Want a Child!

Denemarken

geregisseerd door Lau Lauritzen en Alice O'Fredericks
met Ruth Brejnholm, Jørgen Reenberg en Maria Garland

Else en haar echtgenoot willen een kind, maar Else kan geen kinderen meer krijgen door een abortus die zij had voordat zij getrouwd was. Wanneer Jytte, haar vriendin die in een winkel werkt en die de minnares is van een gehuwde man, haar vertelt dat zij zwanger is, denkt Else haar probleem opgelost te hebben en ze wil samen met haar man het ongewenste kind adopteren. Maar de zaken draaien anders uit wanneer Jytte beslist dat zij, nadat ze het kind na de geboorte gezien heeft wil behouden. Maar hoe zal nu de droom van het koppel vervuld worden?