Music Is Magic (1935)

Drama / Muziek

geregisseerd door George Marshall
met Bebe Daniels, Alice Faye en Ray Walker

Dianne De Valle is een arrogante theateractrice die ooit een groot succes was. Tegenwoordig weet ze nauwelijks nog publiek te trekken met haar shows. Haar verlangen naar een jeugdig imago weerhoudt haar ervan een succesvolle carrière als volwassen actrice op te bouwen. Ze kan haar geluk niet op als ze rol krijgt als een sensuele jongedame in een musicalfilm. Haar veeleisendheid zorgt er echter voor dat de filmmakers haar zat worden. Ze wordt uiteindelijk vervangen door Peggy Harper, een beginnende zangeres wiens hart werkelijk ligt bij live-optredens. Diane is ontdaan en dreigt een rechtszaak aan te spannen.

avatar van matthijs_013
Verrassend genoeg een zeer vermakelijke film voor een B-musical. Bebe Daniels bewijst haar talenten als actrice door komedie en drama goed te combineren. Het is een standaard jaren '30 verhaaltje, maar wel zeer entertaining. Ik heb zelfs een paar keer gelachen! Alice Faye was duidelijk nog nieuw in het vak, maar wordt flink geholpen door Daniels. Waar dit het begin van Faye's carrière betekende, betekende het het einde voor die van Daniels. Dit is haar laatste Amerikaanse film. Helaas, want ze was erg leuk. Tevens een aanrader voor liefhebbers van Sunset Boulevard. Ik durf te zweren dat makers van die film inspiratie haalden uit Diane De Valle voor hun creatie van Norma Desmond!!

avatar van Dutchfan
De uiterst lastige filmdiva Diane de Valle (Bebe Daniels) speelt tijdens haar concerttour door de VS voor half lege zalen en uiteindelijk wordt haar tour wegens te weinig belangstelling afgebroken.
Als ze terugkeert in Hollywood ontdekt ze dat ze daar ook wordt ingehaald door de jongere garde.

Daniels is goed (ze lijkt-vind ik-op de actrice Jeanette Macdonald in deze film) als diva.
Het verhaaltje rondom de aankomend actrice Peggy Harper (Alice Faye) en haar vrienden vond ik flauw.

Faye zingt wel een aantal leuke liedjes, maar het is duidelijk dat er niet veel geld in deze musical is gestopt.

Bebe Daniels was een veterane van de stomme film, die midden jaren 20 haar populariteit verloor, Echter: Het begin van de sprekende film, eind jaren 20, blies weer nieuw leven in haar carriere , en zij werd vooral populair als musical-actrice, met als hoogtepunt films als "Rio Rita" en "42nd Street"echter midden jaren 30 liep haar Hollywood-carriere ten einde en deze film "Music is Magic" is haar laatste Amerikaanse film.

Het beste moet echter nog komen voor Daniels, want zij vertrok na deze film naar Engeland, waar ze onverwacht uiterst populair werd, vooral door de radio - programma's waarin ze te horen was.

"Music is Magic" is een aardige musical met Alice Faye aan het begin van haar carriere.