ad
  • 8.144.992 stemmen

I'm the Girl He Wants to Kill (1974)

Thriller / Mystery | 70 minuten

Genre: Thriller / Mystery

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Shaun O'Riordan

Met onder meer: Julie Sommars, Robert Lang en Anthony Steel

IMDb beoordeling: 7,4 (191)

Over I'm the Girl He Wants to Kill

Een vrouw is getuige van een brute moord van een seriemoordenaar die Londen onveilig maakt, maar ondanks dat blijkt de moordenaar onvindbaar. Totdat de vrouw hem ziet werken in de etalage van zijn atelier als edelsmid. In paniek slaat de vrouw op de vlucht en rent ze in een groot maar verlaten kantoorcomplex. Ze blijkt niet alleen te zijn.

Ik zag 'm jaren geleden als tiener, en vond 'm heel erg spannend. Maakte veel indruk.

Sindsdien nooit meer gezien en ben benieuwd wat ik er nu van vind, maar schijnt wel een van de betere delen uit de "Thriller" reeks te zijn.

Jarenlang wist ik niet om welke film het ging, was lange tijd in de veronderstelling dat het een film van Brian de Palma was.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Zegt me allemaal niks die namen en titels, maar gegeven klinkt bekend. Lijkt me wel eens leuk. Nergens te vinden zeker?

complete 'thriller' box

Helaas niet los verkrijgbaar.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Ah! dank. Wellicht via mijn kanalen...

avatar van mikey

mikey

Iedereen (die toen bewust deze thriller zag in 1988 of zo) herinnert zich deze film nog, en hoogst waarschijnlijk terecht. Toen ik hem zag, had ik al best een boel griezelfilmpjes gezien, maar geen enkele heb zo eng als deze ervaren. Vandaar zo'n hoog cijfer.

avatar van Baggerman

Baggerman

Jaren geleden zaten mijn ouders, mijn broer en ik aan de buis gekluisterd vanwege deze film. Echt een prima voorbeeld van hoe je een spannende thriller kunt maken met minimale middelen en zonder overvloedige special effects. Het kat-en-muis-spel met de liften is werkelijk briljant!

Misschien valt de film tegen als ik hem nog eens zou zien, maar toen vond ik hem echt héél erg goed en spannend!

Ik heb overigens altijd gedacht dat dit een Amerikaanse film was! (misschien vanwege het hoge kantoorgebouw?)

avatar van mikey

mikey

Ik heb hem onlangs op een gedownload kopietje gezien. Het camerawerk is schrikbarend gedateerd en typisch voor een tv productie uit dat tijdperk. Aan de andere kant een terechte klassieker welke behoorlijk spannend is.