2KM2 - Twee Vierkante Kilometer Stad (2008)

Alternatieve titels: 2KM2 - A Square View | 2KM2 - Het Heden van de Stad

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Carel van Hees en André van der Hout

Filmisch, registrerend portret van de seizoenen op twee vierkante kilometer van de Rotterdamse Kop van Zuid, waar alle grootstedelijke tegenstellingen en ontwikkelingen te vinden zijn. Oude wijken met hun karakteristieke oude en nieuwe bewoners, spectaculaire nieuwbouw op verlaten haventerreinen.

avatar van BlueJudaskiss
Zeker een schitterende film. Ik kan me niet aan het vermoeden onttrekken dat een aantal personen tamelijk belachelijk worden gemaakt (die moslima's aan de gymnastiek!! ), maar aan de andere kant: het is een registratie. Heel erg mooi. 4,0*

Zeker prachtige documentaire welke heel goed de wijk in beeld bracht. Mooie stukjes ook over integratie en verkapt racisme. De tegenstelling tussen arm en het flitsende rijke bedrijfsleven en het hoogtepunt: de Bloemfontein.

Prachtige documentaire zonder dat de regisseur er zelf een verhaal in wil vertellen. Hulde.

avatar van Mug
Mug
De nummer 3 van de Publieksprijs van het recente IFFR is deze week dagelijks te zien in Cinerama, Rotterdam.

Beetje los zand. De scènes an sich zijn veelal erg leuk, maar het wil maar niet lukken om een hecht geheel te worden. Jammer.