Shaolin vs. Evil Dead 2: Ultimate Power (2006)

Alternatieve titel: Shaolin vs Evil Dead 2

Hongkong
Actie / Horror

geregisseerd door Douglas Kung
met Chia Hui Liu, Terry Fan Siu-Wong en Man Kit Cheung

Door een gif wordt Mu Che geboren met een duister en zwart hart, waardoor hij voorbestemd is een vervloekte soldaat van de duisternis te worden. Zijn vader weigert hierin te geloven en voedt hem op tezamen met zijn geadopteerde zoon, de rechtvaardige Chau Yau. Wanneer jaren later de vader de leiding van zijn clan overdraagt aan Chau Yua in plaats van Mu Che, draait Mu Che door. Hij steelt twee zwaarden welke de geheimen tot ultieme macht dragen. Echter over tijd veranderen de zwaarden hem in een machtige vampier wiens persoonlijkheid die van hem overneemt. Als vampier is hij van plan de wereld onder te dompelen in een eeuwigdurende duisternis. Zijn vriend en halfbroer, de Meesterdoder, moet al zijn krachten gebruiken in een poging hem te stoppen.

Vandernagel
Het is een beetje een rare film deze, in ieder geval qua montage.

Gedurende het eerste uur laat dit tweede deel zien wat er vooraf ging aan het eerste deel. In ieder geval was de film op ieder gebied een verbetering vergeleken met zijn voorganger. Betere gevechten, choreografie, montage, acteren, special effects...

Maar dan komt de domper op het feest. Het laatste gedeelte gaat de film terug naar het einde van deel 1, welke zo abrupt werd afgebroken tijdens het eindgevecht. Hierin zien we dezelfde acteurs in een final show down. Echter het is overduidelijk te zien dat dit gedeelte eigenlijk hoorde bij de eerste film maar dat ze het in tweeen hebben geknipt om er zo een film bij te kunnen plakken.

Echt te waardeloos voor woorden. Hierdoor ging de film van 3 sterren naar 2,5 sterren tot uiteindelijk:

2,0 sterren