Thunder in the East (1952)

geregisseerd door Charles Vidor
met Alan Ladd, Deborah Kerr en Charles Boyer

Tijdens de begindagen van onafhankelijkheid in Oost-India, in 1947, gijzelt een inheemse rebel een hotel vol Britten en Amerikanen. Steve Gibbs is een wapenhandelaar die alleen aan zijn eigen hachje denkt. Een aanvaring met een Indiase pacifistische leider en het gegeven dat hij verliefd wordt op de dochter van een Engelse missionaris, zorgen ervoor dat hij zich als huurling aanmeldt. Derhalve raakt hij betrokken bij de gijzeling van de Westerlingen.