Building the Gherkin (2005)

1 stem

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Mirjam von Arx
met Norman Foster, Sara Fox en Ken Livingstone

Een maand na de aanslagen van 9/11 op het WTC in New York begon in Londen de bouw van de nieuwe prestigieuze kantoortoren voor Swiss Re. De Augurk, een wolkenkrabber in de vorm van een kogel ontworpen door Norman Foster, was voorbestemd om beroemd te worden. Maar is het nog wel verantwoord om een icoongebouw neer te poten in het hart van Londen? Via verschillende interviews met de opdrachtgever, de architect Norman Foster en het Londense bestuur van Swiss Re schetst de film een beeld van de bouw van de toren en de status van icoonarchitectuur in de 21e eeuw.

Cool gebouw, in Barcelona heb je er ook zo eentje.

avatar van Statiegeld
Deze is heel stuk mooier vind ik.

avatar van Malick
Maandag 13 Juli om 20.00 in het Filmhuis te Heerlen op het grote doek te zien.