Split Wide Open (1999)

India
Misdaad / Drama

geregisseerd door Dev Benegal
met Rahul Bose, Laila Rouass en Ayesha Dharker

Kut Price leeft in Bombay, waar de middenklasse een steeds grotere groep aan het vormen is. Hij verkoopt water, want dat heeft tenslotte iedereen nodig. Zijn adoptiezusje verkoopt bloemen op een druk kruispunt in de stad. Op een dag is ze verdwenen en KP gaat samen met zijn nieuwe vriendin op zoek naar haar. Zijn vriendin komt net uit Amerika en gaat in India een televisie programma presenteren, genaamd "Split Wide Open", waar ze live seksuele problemen bespreekt. Hij vindt zijn zus, maar raakt ondertussen ook weer alles kwijt wat hem lief was.