Nömadak Tx (2006)

Alternatieve titels: Nömads Tx | Nmadak Tx

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Raúl de la Fuente, Pablo Iraburu, Harkaitz Martinez de San Vicente en Igor Otxoa
met Harkaitz Martinez de San Vicente en Igor Otxoa

De Spaanse film volgt twee muzikanten, bespelers van het Baskische percussie-instrument de Txalaparta, op hun muzikale reis door India en Afrika. Dit traditionele Baskische instrument wordt door twee mensen tegelijk bespeeld, waarbij de muziek voortkomt uit hun samenspel. Op zoek naar nieuwe authentieke geluiden reizen de muzikanten naar verschillende delen van de wereld: ze gaan naar India om Mumbai te bezoeken met zijn hartstochtelijke musici, ze brengen tijd door in het eeuwenoude dorp Adivasi, ze gaan naar de Sami-gemeenschap en treden in Afrika op met enkele beroemde zangers.

avatar van titia
Deze film staat voor 3-6-10 op de releaselijst. Dat is nog best snel voor een release in Nederland, 4 jaar na de Spaanse release

avatar van SouthParkHero
En ondertussen zijn we al weer een jaartje verder.
Hoelang gaat het nog duren? Niet dat ik zo geintresseerd ben, maar je zal maar vijf jaar zitten wachten op zo'n film...

Bijzonder(e) goede film. Ook de cd is een absolute aanrader.