Der Unheimliche Mönch (1965)

Alternatieve titel: The Sinister Monk

West-Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Harald Reinl
met Karin Dor, Harald Leipnitz en Siegfried Lowitz

In slot Darkwood gebeuren de meest vreemde dingen. Terwijl de heer van het huis nog niet dood is, strijdt de familie al om de erfenis. Net voor hij sterft verandert hij zijn testament, ten gunste van zijn dochter. Zij moet het meisjespension besturen dat in het slot gevestigd is. Ook zijn nicht, Gwendolin, krijgt een deel van de erfenis. Zijn beide zonen krijgen niets. Niet lang daarna gebeuren er vreemde dingen: meisjes verdwijnen, een monniksfiguur spookt door het donkere woud, lijken die gewurgd zijn worden gevonden. Inspecteur Bratt van Scotland Yard moet dit mysterie oplossen.

avatar van Mac Hammer Fan
Uit op dvd in Duitsland, met naast Duitse ook Engelse onderschriften en Engelse audio.
Een boeiende, ouderwetse thriller.

De Engelse audio is vreselijk.

Redelijke Wallace verfilming met een mooie Karin Dor in de hoofdrol.