The Outriders (1950)

Western

geregisseerd door Roy Rowland
met Joel McCrea, Arlene Dahl en Barry Sullivan

Missouri, 1865. Will Owen, Jesse Wallace Wants en Clint Priest zijn drie soldaten uit uit het Zuiderlijke leger, die samen met vele kameraden gevangengehouden worden in een magazijn van de Unie. Op een dag doet de gelegenheid om te ontsnappen zich voor en ze besluiten deze kans met beide handen te grijpen. Kort nadien komen zij in contact met een vogelvrije bende. Hun leider Kelly heeft het voorzien op een goudtransport, en draagt de drie companen op om de zaak te verkennen. Daar hun geen andere keuze rest aanvaarden Owen en zijn vrienden de opdracht.

avatar van Dogie_Hogan
stinissen schreef:
Goede western met dito acteurs.
Ja, de mooie Arlene Dahl staat zelfs met actiefoto op de poster.

avatar van Dogie_Hogan
stinissen schreef:
Goede western met dito acteurs.
TV-uitzending op zondagochtend 29 juni a.s. tussen 02.00 en 03.30u. op onze geliefde ARD ('Hände hoch!').

Fijne film. Een western-verhaal zoals ik ze graag zie. Degelijk, mooie actie en omgevingen.Een vlot lopend geheel waarin goed geacteerd wordt. Romantiek die niet storend werkt en na afloop een voldaan gevoel hebben. Niks mis mee.

Zaterdag 21 mei om 04.25 in de nacht te zien op TCM.
Joel McCrea staat wat mij betreft bijna altijd garant voor anderhalf uur westernkwaliteit.

avatar van Brix
Momenteel weer eens op TCM te zien.
Zeer goede beeldkwaliteit.
Het blijft ook na meerdere kijkbeurten een fijne boeiende western.

McCrea is altijd al een van mijn favoriete western acteurs geweest.
Ondanks zijn opmerking: "Ik krijg altijd de rollen die John Wayne niet wilde" heeft hij toch vele prachtige westerns gemaakt.

avatar van mr rumson
Degelijke western die zich afspeelt op een prachtige locatie (Kanab, Utah )
Vanaf het begin van de film wordt de spanning al opgebouwd .
Die spanning weet deze film goed vast te houden.
Al wordt het hier en daar wat minder door bv. een dansje rond het kampvuur.
McCrea is een fijne acteur om te zien in westerns.
Maar ook de andere acteurs doen het aardig .
Kortom een western die genoeg te bieden heeft een mooi verhaal goede actie en fraaie landschappen.