Sterren Stralen Overal (1953)

Nederland

geregisseerd door Gerard Rutten
met Kitty Janssen, Guus Oster en Edwin Rutten

Sterren Stralen Overal gaat over een van de eerste grote naoorlogse problemen: de emigratie. Nederland raakt overvol en de koude oorlog dreigt. Voor taxichauffeur Amstel en zijn familie reden om na te denken over een vertrek naar de andere kant van de wereldbol. Aanvankelijk levert dit nogal wat spanningen op; vooral als de dochter des huizes verliefd wordt.

Amusementsfilm over het indertijd actuele onderwerp van emigratie. De producent Rudy Meyer wilde voor de komische noot Toon Hermans, maar die weigerde (als hij ooit in een film zou spelen wilde hij zelf de regisseur en scenarioschrijver zijn). Daarop werden Willy Walden, Piet Muyselaar en de complete Snip & Snap-revue ingelast.
Kosten film: 375.000 gulden. Opbrengst: 400.000 gulden.
1.129.931 bezoekers.
bron: Filmtotaal Nederlandse Film Database

Gerard familie van Edwin Rutten?

avatar van Quentin
De vader van ...

....Ome Willem?

robertus65
Kitty Jansen als het mooie jonge meisje en Edwin Rutten als kind in deze oubollige film in de tijd dat Nederlanders toen al overvol dreigde te worden.

avatar van moviefreak#1
Toch jammer dat de heren Snip en Snap hun opwachting moesten maken in deze film. Niet dat ze zo slecht waren maar zonder deze heren was het realistischer geweest en daarmee waarschijnlijk beter. De laatste twee minuten zijn toch wel erg mooi.

avatar van Jean Rene
Veel Nederlandse films uit de jaren 30 t/m jaren 60 vind ik erg leuk, maar deze knullige film kan me niet bekoren. Het is allemaal erg moralistisch en braafburgerlijk. Daarnaast is deze film ook behoorlijk langdradig en ook voorspelbaar.
Dan is "Rechter Thomas" uit hetzelfde jaar heel wat beter en interessanter.