In spite of Wishing and Wanting (2002)

1 stem

België
Muziek

geregisseerd door Wim Vandekeybus
met Wim Vandekeybus, Nordine Benchorf en Jordí Galí Meléndez

Dansfilm gedraaid op locatie in de hippodroom van Watermaal-Bosvoorde, in de balzaal van het kunstencentrum Vooruit in Gent, in de straten van Ferrara en in Singapore. Associatieve film vol poëzie en passie, directe fysicaliteit en wonderlijke symboliek. Droom en werkelijkheid zijn inwisselbaar geworden en vormen samen een nieuwe realiteit. Een volledig mannelijke cast, gedreven door haar diepste hartstochtelijke verlangens, dendert door beeld - als paarden, in rokken of omgeven door ontploffende verenkussens. De speciaal gecomponeerde muziek is van David Byrne.