• 8.257.891 stemmen

Les Animaux Amoureux (2007)

Documentaire | 85 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Laurent Charbonnier

Met onder meer: Cécile De France

IMDb beoordeling: 6,7 (389)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Les Animaux Amoureux

De kunst van het verleiden is niet slechts voorbehouden aan de mens. Het dierenrijk kent vele voorbeelden van het versieren door zowel mannetjes en vrouwtjes, soms verrassend delicaat en subtiel, maar ook ingenieus, brutaal en vastberaden. In vele aspecten lijkt het verleiden door dieren op dat van onszelf en daarmee leiden de vele voorbeelden dikwijls tot herkenning.

avatar van james_cameron

james_cameron

Fraaie beelden in deze verder niet heel erg bijzondere natuurdocumentaire. We hebben het allemaal wel eens eerder en beter gezien, maar de opnamen zijn erg mooi en de muziek van Phillip Glass past er goed bij. De tergende vrouwelijke voiceover (op de dvd die ik zag een engels sprekende dame; de originele franse versie heeft blijkbaar een andere) blijft gelukkig beperkt tot een paar minuten aan het begin en het einde.