Baad-e-daboor (2008)

Alternatieve titel: Head Wind

Iran
Documentaire

geregisseerd door Mohammad Rasoulof

De Iraanse overheid stelt alles in het werk om greep te houden op de informatie die de bevolking krijgt voorgeschoteld. Satellietschotels zijn verboden. Toch heeft zo’n 90 procent van de huishoudens er één. De Iraanse documentaire Head Wind toont een ondergrondse cultuurindustrie van internet, satellietmedia en dvd-handel. ’s Nachts werken de installateurs stiekem op daken, een leraar beunt bij als schotelreparateur en de leverancier van illegaal geïmporteerde dvd’s knipt zelf de meest pikante seksscènes uit zijn buitenlandse films.