Cien Gritos de Terror (1965)

Alternatieve titels: 100 Cries of Terror | One Hundred Cries of Terror

1 stem

Mexico
Horror / Mystery

geregisseerd door Ramón Obón (I)
met Ariadna Welter, Alicia Caro en Jorge Martínez de Hoyos

De film bestaat uit twee verschillende griezelverhalen. Deel één: "De Schuld van de Panische Angst". Een pasgetrouwd stel neemt hun intrek in een groot huis op het platteland van Acapulco. De vrouw vraagt zich af waarom het zo goedkoop verkocht werd. Het blijkt dat een familietragedie bij de vorige eigenaars de oorzaak is van de lage verkoopprijs. Een krankzinnige oude vrouw werd er vastgeketend en is er een langzame dood gestorven. Haar geest zou evenwel nog steeds het huis beheksen. Deel twee: "De Crypte van de Verschrikking". Dr. Xavier Medina Donnas bezoekt een lokale ondergrondse begraafplaats waar het graf gelegen is van zijn verloofde, die zes maanden geleden stierf. Op dat moment is er ook een andere begrafenis aan de gang. Terwijl hij voor het graf van zijn geliefde zijn gedachten vertelt, verlaat de andere familie de crypte. Als Xavier nadien naar buiten wil, stelt hij vast dat de uitgang is dichtgemetseld.