• 8.257.883 stemmen

Sabato, Domenica e Venerdì (1979)

Komedie | 108 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Sábado, Domingo y Viernes

Oorsprong: Italië / Spanje

Geregisseerd door: Franco Castellano, Pasquale Festa Campanile, Sergio Martino en Giuseppe Moccia

Met onder meer: Edwige Fenech, Barbara Bouchet en Adriano Celentano

IMDb beoordeling: 5,4 (334)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Sabato, Domenica e Venerdì

Een Italiaanse anthologie van drie pittige komische verhalen. In de episode "Zaterdag" wordt een bescheiden accountant door zijn werkgever gestuurd naar een bezoekende Japanse ingenieur om deze gastvrij te ontvangen. De ingenieur blijkt een mooie, charmante vrouw (Edwige Fenech) te zijn. In de episode "Zondag" moet een vrachtwagenchauffeur (Michele Placido) zijn buur (Barbara Bouchet), die zelfmoordneigingen heeft, helpen door zich voor te stellen als haar echtgenoot wanneer haar Siciliaanse ouders op bezoek komen. In de episode "Vrijdag" probeert de eigenaar (Adriano Celentano) van een variété show om zijn sterdanseres, die beslist heeft een bekende gangster te huwen, terug te krijgen.

image

Nicolo (episodio "Sabato")

Tokimoto (episodio "Sabato")

Cecil (episodio "Sabato")

Baby, amante di La Brocca (episodio "Sabato")

Il direttore di La Brocca (episodio "Sabato")

L'operaio della "Zaikoto" (episodio "Sabato")

Il cameriere del ristorante (episodio "Sabato")

Il proprietario del negozio di uccelli (episodio "Sabato")

Gustavo, il bagnino (episodio "Sabato")

Un fratello di Gustavo (episodio "Sabato")

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Sex comedy episoden klassieker- vin je het gek dattie klassiek is met zowel Edwige als Bouchet , in afzonderlijke segmenten dan- niet hun enige omnibus samen zoals u weet.

Enfin, in het eerste deel mag de onvermijdelijke Banfi weer eens opdraven, al is dit 1 van de weinige films waar hij zgn. in Milaan rondsjokt. Enter later Edwige als Japanse- waarom ook niet- die ook de urn met de as van opa heeft meegenomen. En ja, daarmee gebeurt precies wat u denkt. Het belangrijkste dan: Edwige heeft meteen de verplichte douchescène, helaas slechts in silhouet...daar staat tegenover dat ze een wel erg kekke kimono draagt en ook bedreven is in martial arts. Ik zou gvd. wel met er willen sparren...werd geregisseerd door Edwige's schoonbroer Martino, voor de zoveelste keer samen.

In het tweede deel vindt Placido Bouchet in een badkuip wat dan ook meteen goed is voor het nogal bescheiden naakt- van Bouchet, bedoel ik- in een episode die een soort ouwerwetse quid pro quo klucht is, waarin we ook n.b. Ferrandis als eerwraakbeluste papa van Bouchet zien opdraven. Bouchet als Siciliaanse...beetje vreemd maar wel lekker. Werd geregisseerd door FC.

Het derde segment is weinig verrassend totale demente bocht: niet vreemd want het betreft weer de zoveelste imbeciele Celentano/Castellano/ Pipolo(=Moccia ) klucht over Celentano die troebelen heeft met zijn danseresje, een of andere hardcore trannie. De lelijkste van de hele danstroep, tot overmaat van ramp. Deze episode- die ook nog eens de langste is- kunt u overslaan.