Kocicí Princ (1978)

Tsjechoslowakije / Oost-Duitsland
Fantasy / Familie

geregisseerd door Ota Koval
met Zaneta Fuchsová, Boris Hybner en Valérie Kaplanová

De familie Kràl, waarvan de vader dierenopzetter en restaurateur is, verhuist naar een zonderling, afgelegen kasteel. De eigenaar is een zwart geklede, vampierachtige bonenstaak die een hekel heeft aan katten. Nu bezit de familie Kràl precies een prachtige kat, Liza, die kort na de aankomst in het kasteel nog jongen krijgt. Dit wordt de inzet tot een betoverend avontuur. De twee kinderen van het gezin komen terecht in een sprookjeswereld, waarin ze tal van vreemde wezens ontmoeten. Hierbij behoudt het meisje haar identiteit, maar haar broer vervreemdt van zichzelf en verandert in een prins met een kat.