Eve (2002)

Canada
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Neil St. Clair
met Inger Ebeltoft, Matt Scarborough en William Yong

Eve, de eerste vrouw op aarde. Het eerste verlangen. De eerste liefde. In de schoot van Moeder Aarde ontwaakt een jonge vrouw (Inger Ebeltoft) uit haar diepe slaap. Haar naam is Eve - puur, onschuldig en adembenemend mooi - een kind van de natuur, in balans met de wereld om haar heen. Dan komt ze tot de ontdekking dat ze niet alleen is. En zo begint ze haar reis, een zoektocht, gedreven door een vurig verlangen om haar zielsverwant te vinden en daarmee een onbekend element van de natuur... de liefde.

avatar van rcuppen79
New Age film met zweverige muziek en vele mooie plaatjes. Een echt verhaal bevat de film niet, evenals echte acteurs. Het Zweedse fotomodel Inger Ebeltoft is echter een genot om naar te kijken, zeker omdat ze de halve film naakt rondloopt. Maar daarmee hebben we ook het enige echte pluspunt te pakken van een verder langdradige en saaie film. De gefilmde locaties zijn echter net zo mooi als de titelvertolkster.