La Celestina (1969)

Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door César Fernández Ardavín
met Julián Mateos, Elisa Ramírez en Amelia de la Torre

Calixto wordt stapelverliefd op Melibea en vraagt zijn bedienden om hulp. Eén van hen vertelt hem over Celestina, die een bordeel runt en die voor hem een oplossing zou kunnen vinden. Calixto gaat haar opzoeken en ze komen overeen dat hij haar voor de betaling een gouden ketting zal geven. Celestina heeft echter met de bedienden van Calixto afgesproken dat ze elk ook een deel van "het loon" zullen krijgen. Celestina zoekt Melibea op en geeft haar een magische behandeling, maar wanneer zij spreekt over Calixto wordt Melibea erg boos en zet ze haar aan de deur. De volgende dag verandert ze echter van mening als ze hoort dat Calixto erg lijdt onder zijn gevoelens. Eén woord van haar kan hem onmiddellijk van zijn lijden verlossen. Melibea besluit een afspraakje te maken met Calixto. Calixto betaalt Celestina zoals afgesproken met de gouden ketting, maar zij zegt niets tegen zijn bedienden. Wanneer ze er echter achter komen vatten ze het plan op haar te vermoorden.

avatar van Mac Hammer Fan
Naar de roman van Fernando de Rojas. Won één Award in 1969 : Prize of the National Syndicate of Spectacle in Spanje.