The World's Greatest Sinner (1962)

geregisseerd door Timothy Carey
met Timothy Carey, Gil Barreto en Betty Rowland

Een verzekeringsman zegt zijn baan op en gaat in de politiek, maar eerst preekt hij dat de mens groter is dan hij denkt en dat hij eeuwig kan leven. Hij vormt een partij genaamd "De Eeuwige-Mensenpartij" en wil daarna aangesproken worden als god. Op het eind krijgt hij toch zijn twijfels over de onsterfelijkheid van de mens.

avatar van D-ark
The worlds greatest sinner is vooral de grote Timothy Carey show. De acteur die vooral bekend is voor zijn manische rollen(The Killing, paths of glory en killing of a chinese bookie zijn ze bekenste rollen) maar hier is hij vooral een cultleider. Een cultleider die zijn leden werft door het spelen van rauwe rockabilly en energiek preken. Het is de algemene lijn in dit b-film werkje van Carey die het ook nog schreef, compleet financierde en de regie voor zich nam.

B-film is het zeker maar zelfs met zijn rauwe uiterlijk is de film erg vermakelijk vooral door de aanstekelijkheid van Carey, een heel vroege score van Frank Zappa en verrassend goed geschoten beelden in dit low-budget werkje.