Fra' Manisco Cerca Guai (1961)

1 stem

Italië

geregisseerd door Armando W. Tamburella
met Aldo Fabrizi, Marisa Merlini en Riccardo Garrone

Een fictieve en humoristische episode van Zuidelijk Italië in 1860. Terwijl Garibaldi op het punt staat Napels van de gehate dynastie van de Bourbons te bevrijden, komen twee monniken aan om een kerk te bouwen, maar ze worden in een schermutseling gevangen genomen. Ondertussen probeert Giulio Massena, een liberale guerrillaleider die de Bourbons bestrijdt, weg te lopen met Maria, de dochter van de lokale roversbaron Don Liborio. De kwade baron zet een hinderlaag op voor Broeder Manisco die echter door Massena wordt gered. De troepen van Garibaldi komen net op tijd aan voor een strijd met de mannen van de baron. Door de bemiddeling van Broeder Manisco wordt het conflict uiteindelijk vreedzaam opgelost.