Mord und Totschlag (1967)

Alternatieve titels: Mord und Todschlag | Degree of Murder

West-Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Volker Schlöndorff
met Anita Pallenberg, Hans Peter Hallwachs en Manfred Fischbeck

Marie, een jonge vrouw krijgt hevige ruzie met haar ex-minnaar en doodt hem ongewild. Ze beslist het lichaam te verbergen. Een vreemdeling Gunther en zijn vriend Fritz bieden haar aan hierbij te helpen. Het lijk wordt naar een bouwwerf gebracht en daar begraven. Maar als Marie nadien vertrouwelijker wordt met het tweetal, krijgt ze steeds meer problemen.

avatar van stephan73
Brian Jones (van de Rolling Stones) zorgde voor de muziek in deze West-Duitse thriller waarin zijn vriendin van toen, Anita Pallenberg, de hoofdrol speelde.

avatar van Quentin
Geproduceerd door Rob Houwer.

Pff. Wat slecht

Waar gezien?

Waarom vergeet trouwens iedereen altijd Houwers eerste in Nederland geproduceerde film Professor Columbus als ze het over de beste man hebben? Zit vreemd genoeg ook niet in de Rob Houwer filmcollectie.