Gunmen from Laredo (1959)

Western

geregisseerd door Wallace MacDonald
met Robert Knapp, Maureen Hingert en Walter Coy

Nadat Ben Keefer Gil Reardons vrouw heeft vermoord, zoekt Reardon wraak. Om Keefer te pakken te krijgen moet Reardon één van zijn bodyguards uitschakelen. Dit wordt als moord beschouwd, hij wordt veroordeeld en belandt in de gevangenis. Reardon weet te ontsnappen, maar wordt weer door de marshall ingerekend. Omdat de marshall Keefer niet vertrouwt, laat hij Reardon toch weer ontsnappen en die gaat alleen achter Keefer en zijn twee broers aan.

avatar van mr rumson
Ondanks de korte speeltijd leek deze western wel veel langer te duren .
Zodat het nog een lange zit werd om naar deze matige western te kijken .
De acteurs weten geen een van alle te overtuigen .
En sommige dingen lijken wel heel gemakkelijk te gaan .
Zoals Reardon die weet te ontsnappen en niet veel later een indiaanse vind .
Die vastgebonden zit aan een boom .
Maar niet alleen dat ook staan er twee paarden klaar compleet met kleren en guns .
De actie scenes stellen te leur en zien er knullig uit .
Het verhaal hangt een beetje met toevalligheden aan elkaar .
Kortom een saaie western waar je niks aan mist als je hem niet gezien hebt.