The Balanda and the Bark Canoes (2006)

Australië
Documentaire

geregisseerd door Rolf de Heer, Tania Nehme en Molly Reynolds
met Rolf de Heer

Op verzoek van zijn goede vriend David Gulpilil (die onder andere de hoofdrol speelde in De Heers 'The Tracker') komt regisseur Rolf de Heer naar het Arafura-moeras in Arnhem Land, Australië om daar een oude aboriginalmythe te verfilmen (de in Cannes bekroonde speelfilm 'Ten Canoes'). In deze intrigerende 'making of' vertelt De Heer alles over 'de moeilijkste film die hij ooit gemaakt heeft'. Alleen met zijn engelengeduld en tomeloos respect voor de acteurs kan De Heer voorkomen dat dit Australië's eigen 'Hearts of Darkness' wordt.

avatar van Mug
Mug
Deze documentaire zal overigens ook op de Nederlandse dvd van Ten Canoes komen te staan.

neo (crew)
Zit deze docu ook vol van vervelende ''this is my story'' voice-overs?

Vind ik ook vreselijk.