Die Quereinsteigerinnen (2005)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Rainer Knepperges en Christian Mrasek
met Nina Proll, Claudia Basrawi en Mario Mentrup

De vriendinnen Katja en Barbara ontvoeren voor de lol Harald Winter, de directeur van een groot Duits telefonie-bedrijf, en houden hem vast in een afgelegen vakantiehuisje. Ze hebben slechts één eis: de ouderwetse gele telefooncellen moeten terug! Winter wil niet meewerken aan deze onzin, maar zijn ontsnappingspogingen mislukken faliekant. Eenmaal tot rust gekomen, besluit hij toch maar mee te werken, en dat heeft vooral te maken met de wulpse Barbara die z'n hartje sneller laat kloppen. In de tussentijd worden er plannen gemaakt om de vertrouwde gele telefooncellen weer te plaatsen. Echter, de gewiekste reporter Korn laat het er niet bij zitten en gaat op eigen onderzoek uit.