Capitan Fantasma (1953)

Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Primo Zeglio
met Frank Latimore, Anna-Maria Sandri en Maxwell Reed

In het begin van de 19de eeuw vieren de Spaanse regimenten hun overwinning over de Franse legioenen van Bonaparte. In het midden van de viering wordt Miguel, hertog van Canabil, ontboden naar het kwartier van zijn bevelhebber. Hij krijgt van hem het nieuws te horen dat zijn vader, admiraal in de Spaanse marine, de kroon van Spanje heeft verraden door zich overgegeven te hebben aan de vijand. De geschokte Migeul, die door zijn regiment wordt vernederd en geminacht, zweert op het kruis dat hij de waarheid over zijn vader zal te weten komen. Zijn onderzoek vert naar een geheimzinnig schip genaamd "Asuncion", dat onder het commando staat van Ingio De Costa, een gewetenloze en wrede man.