• 8.262.112 stemmen

Alternatieve titel: Forest of Death

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Danny Pang

Met onder meer: Shu Qi, Ekin Cheng en Rain Li

IMDb beoordeling: 4,1 (555)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Sum Yuen

Detective Ha (Shu Qi) komt geen stap verder in de verkrachtings- en moordzaak waar ze aan werkt. Op een avond gaat ze naar het bos waar de slachtoffers gevonden zijn en krijgt het gevoel dat het er niet pluis is. Ze neemt contact op met Steven die er van overtuigd is dat planten wezens zijn met bewustzijn. Zouden het de bomen zijn die haar verder kunnen helpen met haar zaak of is er nog meer verborgen in het bos?

Detective C.C. Ha

Shum Shu-hoi

Commissioner Wong

avatar van -fal

-fal

• 2028 berichten

Sum Yuen ziet er wel aardig tot mooi uit, maar verraste me zelden. De - soms bombastische - elektronische muziek is ook wel aardig. De dialogen en vooral de plotontwikkelingen daarentegen zijn belabberd. Ik was even bang dat er ook nog een boom in een getuigenbank zou gaan verschijnen. Neemt niet weg dat de film blij vlagen toch nog wel spannend is, maar in mijn indruk van de film overheerst toch irritatie. Tegenvaller.

Onderhond

Maar weer duidelijk dat Oxide de meest begaafde is van de twee.

Dit is best een aardig filmpje nog, vooral in het bos is het erg aardig. Maar de combinatie van wetenschap met het bovennatuurlijke werkt nooit echt goed naar mijn mening.

Nog slap en melig verhaaltje, hoewel op zich nog relatief origineel. Visueel soms best leuk (vooral in het bos dan) maar ook hier iets teveel leunend op wat matte CGi. Een wereld van verschil in vergelijking met Diary. Verder is het acteerwerk best matig, electonische muziek is mij niet meteen opgevallen.

Kijkt uiteindelijk wel lekker weg, maar zeker geen hoogvlieger. Oxide wordt gemist. Die zat waarschijnlijk Diary te maken, misschien is het wel tijd dat hij eens wat meer op zichzelf filmpjes maakt.

3* voor deze.

avatar van olira

olira

Vreselijk tegenvallende film. Geesten worden vertoond als een meisje die letterlijk met een wit laken door de bossen struint op klaarlichte dag. Idee erachter is leuk maar heel slecht uitgewerkt.

Snap ook niet wat de zelfmoorden te maken hebben met de uiteindelijke clou. Maargoed, heb de film ook niet afgekeken.

voor mij 1*.

avatar van shrink

shrink

• 1903 stemmen

Het verhaal is me iets te traag en de film is niet eng genoeg. Ben helemaal geen liefhebber van die saaie Japanse troep. Ook de versies uit Japan van de Grudge en de Ring zijn verschrikkelijk.

avatar van Erwinner

Erwinner

Best lekker hoor, zo af en toe, een fraaie saaie Japanse soep.