Inside Out (2005)

Drama / Thriller

geregisseerd door David Ogden
met Eriq La Salle, Steven Weber en Russell Wong

Piloot Norman woont met zijn vrouw en zoon Obert in de ideale buurt. Lekker rustig, vriendelijke buren, alles gaat zijn gangetje. Maar dan komt de psychiater Dr. Peoples in de wijk wonen. Zijn bizarre gedrag verandert alles. In het holst van de nacht staat hij zijn gras te maaien, uit zijn kelder is het lawaai van sex en geweld te horen. Dr. Peoples weet de gehele buurt tegen elkaar uit te spelen. Hij charmeert de vrouwen en de mannen proberen alles om maar van hem af te komen. In een onverwachte wending wordt duidelijk wie Dr. Peoples werkelijk is. Het zal het leven van alle buurtbewoners voorgoed veranderen.

Ik zie dat ik de eer heb om hier als eerste commentaar op te geven:)

"Inside Out" lijkt een beetje op een lange episode van "Desperate Housewifes".
Het zelfde laantje, de bewoners met hun persoonlijke sorres. Een vreemdeling die ineens de dorpbewoners volledig van slag brengt door midden in de nacht aan te komen waaien.
De film weet inderdaad de geheimzinnigheid lang vast te houden.
Wat verbergt de dokter in zijn keldertje in zijn huis?
Waarom heeft hij zo'n interesse in het zoontje van de piloot?

De ontknoping is er een die vrij ver gezocht is.

En wederom eentje die zo uit het script van de eerder genoemde
Desperate Housewifes" had kunnen komen.

Tussendoortje..niet meer en niet minder.

ik vond de film niet erg goed,
Het begin was waardeloos, met slecht acteerwerk en er was erg goed te zien dat dit een low-budget film was. Het einde was daarentegen aardig en onverwacht, 2 sterren.